Mimosúdne spotrebiteľské centrá budú v každom kraji

23.06.2010 Poprad

Poprad 22. júna (TASR) – Mimosúdne spotrebiteľské centrá (MSC) budú vďaka podpore Ministerstva hospodárstva (MH) SR v každom kraji.
V týchto dňoch totiž na Slovensku začína pilotný projekt Ombudspot – celoslovenská sieť MSC, ktorého realizátorom je Združenie na ochranu práv spotrebiteľov (ZNOPS) v Poprade. Slovensko sa tak stane ďalšou krajinou Európskej únie (EÚ) so systémom alternatívneho spôsobu riešenia sporov - ADR (Alternative Dispute Resolution).
Cieľom projektu je, aby v každom samosprávnom kraji na Slovensku bolo spotrebiteľom k dispozícii kontaktné miesto, na ktoré sa môžu obrátiť v prípade nevybavenej reklamácie alebo iného spotrebiteľského problému. Kontaktné osoby sídliace v týchto centrách spotrebiteľa usmernia, poradia mu a v prípade potreby sprostredkujú aj stretnutie s mediátorom. Mimosúdne riešenie sporov by sa tak malo stať jedným z nástrojov trvalej udržateľnosti ochrany práv spotrebiteľov na Slovensku rovnako, ako je to v iných krajinách.
\"Tešíme sa výraznému záujmu a dôvere verejnosti, ktorá je veľmi spokojná s našimi službami. Naším cieľom je preniesť know-how z kmeňového MSC Ombudspot v Poprade do jednotlivých regiónov Slovenska, \" konštatovala predsedníčka MSC pod Tatrami Helena Mazenská. Zriadenie kontaktného miesta pre spotrebiteľov v každom vyššom územnom celku podľa nej pomôže zefektívniť riešenie spotrebiteľských sporov.
Vyzdvihla tiež ústretovú spoluprácu s jednotlivými samosprávnymi krajmi, ktoré poskytnutím financií, priestorov, technického vybavenia či personálu pomáhajú napĺňať hospodársku i spotrebiteľskú politiku vlády SR. Ponuku zapojiť sa do projektu zatiaľ prijali štyri z ôsmich oslovených krajov. MSC však bude v každom kraji, v ostatných štyroch sa realizujú prostredníctvom iných organizácií.
V krajinách EÚ existuje široká paleta fungujúcich systémov ADR. Ich spoločnými znakmi sú jednoduché, efektívne a lacné riešenia sporov, ktoré sú prístupné tak pre spotrebiteľov, ako aj pre predajcov. Vytváranie ADR mechanizmov na riešenie sťažností mimosúdnou cestu bez zapojenia tradičného systému a spolupráca s existujúcimi aj zahraničnými ADR sú jednou z kľúčových úloh európskej Stratégie spotrebiteľskej politiky na roky 2007 až 2013. Jej praktickým cieľom je, aby spotrebitelia kdekoľvek v rámci EÚ nakupovali s dôverou a bezpečne.
 

Vyberte región

mark